zaterdag 19 januari 2013

Kado voor Martine... en taart

Even geen kaartje want ben druk bezig met opdrachten.
Maar ik wil jullie een paar foto´s laten zien van onze kleindochter. We hadden na de geboorte de kraammand gegeven en in de 1e week nog schattige kleertjes maar die kan ze nog niet aan dus laat ik later nog weleens zien. 
We wilden ook nog een wipstoeltje geven. Die hebben we langs gebracht en natuurlijk moesten we ff foto´s maken met Martine erin ;-)
We kochten ook een band met speeltjes eraan waar ze strakjes mee kan spelen.
Alles natuurlijk weer in "hun" kleurtjes! 
Eh...ik zal er eens ff over nadenken of ik het leuk vind hoor oma.... 
Martine groeit heerlijk. Ze is nu 4 weken en gisterochtend mocht ze met mama voor het eerst naar het consultatiebureau en ze weegt al 4700 gram.

Voor bij de koffie ben ik weer eens aan het bakken gegaan. Er staat een witte chocoladetaart op te stijven in de koelkast. Het is voor het eerst dat ik deze gemaakt heb. 
Ik wil het recept wel met jullie delen en laat volgende week nog weten hoe het smaakte.

Benodigdheden:
* pak bastognekoeken
* 125 gr. ongezouten roomboter
* 500 ml. slagroom
* 350 gr. witte chocola

Verkruimel de bastognekoeken. Ik heb het met de keukenmachine gedaan. Smelt de boter en vermeng die met de verkruimelde koekjes.
Doe het geheel in een taartvorm van Ø 28 cm, druk het plat en maak het glad met een lepel.
Smelt de chocola. Roer totdat er een gladde saus is ontstaan. Haal de chocola van het vuur en laat het afkoelen.
Klop de room tot slagroom. Voeg beetje bij beetje de chocola bij de room en roer alles met een lepel door elkaar.
Schep het mengsel in de taartvorm, op de koekbodem. Laat de taart zo'n 6 uur in de koelkast opstijven.
Ik heb tot slot nog wat chocoladeschaafsels over de taart gestrooid.
Eet smakelijk !!

34 opmerkingen:

  1. Wat is het toch een schatje Tineke, Martine groeit echt als kool. Wat een supermooi wipstoeltje en speeltje hebben jullie gegeven, kijk er toch eens liggen, helemaal top. Je taart ziet er helemaal heerlijk uit, dat wordt smikkelen bij jullie.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi kindje lief hoor,en die taart ik zou wel willen weten hoe die smaakt.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk kleinkind hebben jullie gekregen. De volgende maand zal ze wel gedoopt worden en vaak mag de naamgenoot het kindje naar binnen dragen, altijd een hele verering. En die taart ziet er verrukkelijk uit maar zal wel zwaar op de maag liggen met al die slagroom en chocolade. We vernemen wel hoe hij gesmaakt heeft. Misschien had hier ook nog wel advokaat ertussen gekunt. Groetjes frosien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach wat een schatje is het.
    En die taart klinkt mmmmm.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Tineke,
    Wat een parmantige, kleine dame is het al..ze groeit als kool..en jullie blijven maar ceadeautjes brengen..mooi hoor..en die grijstinten vind ik ook super...

    Liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke foto's van je kleindochter.
    En de taart ziet er ook lekker uit.
    Fijn weekend
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hartstikke leuke foto's van een plaatje van een kleindochter! Niks aan hè, oma zijn?? :):):)
    Die taart ziet er heel gevaarlijk lekker uit!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie kleindochter en die taart ziet er ook heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schatje Tineke, daar mag je trots op zijn. Het zijn prachtige foto's
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie foto's van je kleindochter Tineke, lijkt me super genieten "oma zijn", duurt hier nog wel even (als ik dat al ooit ga worden, daar heb je niks in te vertellen hé!
    gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schattig kleinkind heb je toch, echt een lief kindje om te zien. Wat leuk wat jullie allemaal gegeven hebben, mooi wipstoeltje en die hanger, mooie kleuren vind ik dat ook. Wat zal dat weer genieten zijn geweest toen jullie weer foto's konden maken.
    Nou die taart........het water loopt me in de mond als ik dat zie haha, die is vast en zeker heerlijk, vooral met die witte chocolade en slagroom mmmmm.
    Fijn weekend, liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schatje is Martine zeg. Lekker meisje hoor. En de taart...klinkt heerlijk. Ik heb het recept overgeschreven.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hoi tinee
    wat een leuke lieve foto's van jullie princesje,je ziet haar echt groeien! en die taart ziet er yammie-yammie uit lijkt mij niet zo moeilijk om te maken? maar durf het niet aan want als ie dan klaar is dan begint het schransen bij mij en dat is niet goed voor deze meid:-))
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Tineke,

    Wat een lief/schattig kleinkind hebben jullie.
    Je kan er zo lekker van genieten hé.
    En je taart ziet er heel lekker uit, knap gedaan hoor voor de eerste keer.
    Ga ook een poging wagen, maar weet nog niet wanneer, bedankt in ieder geval voor het recept.

    Fijn weekend,
    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig meiske is ze toch jullie kleine Martine, heerlijk genieten want een jaar is zo voorbij en ik kan het weten, mooi stoeltje in de kleur grijs ziet er fantastisch uit en leuk zo boog met speeltje erbij dat hadden wij vroeger niet voor onze kinderen.
    Je taart zuet er geweldig uit maar is niet zo erg goed voor een suiker patient helaas maar wel heel lekerrrrrr.
    Fijn weekend Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een lekker moppie is jullie kleindochter toch, heerlijk he zo genieten.
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke foto's van Martine.
    Wat een scheetje is het toch.
    Mooi wipstoeltje hoor, leuk om alles in die grijstinten te hebben.
    De taart lijkt me wel machtig met die chocolade en slagroom, ben benieuwd hoe jullie hem vinden, en wie weet probeer ik het dan ook nog eens,

    Groetjes,
    Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Martine is al goed gegroeid ,een lekker grietje hoor.Het stoeltje is
    ook heel mooi. En je geloofd het niet
    maar ik was vandaag bij mijn zoon in
    Zeeland,en mijn schoondochter had
    deze taart al gemaakt.Recept uit
    Terdege gehaald. Hij smaakte heel
    erg lekker,maar het is heel machtig.
    Erg slecht voor de lijn hoor.
    Een goede zondag samen.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ooooo, wat ziet Martine er schattig uit, ik denk dat ze zich wel vermaakt zo in het stoeltje.
    de taart ziet er heerlijk uit.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen

  20. Heerlijk hè, om je kinderen zo te verwennen!
    En wat een wolk van een baby! Prachtig meisje en zij kijkt al zo wijs de wereld in!
    Fijne zondag en groetjes, Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. What a beautiful baby. Thank you for sharing your cake recipe, I daren't make it as I'd have to eat it all, lol.
    Hugs Tracy x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een lieve foto's, schattig!!!!
    Die taart lijkt me heerlijk, we horen het wel of het gesmaakt heeft maar dat kan bijna niet anders...

    gr. arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ach wat een lieverdje en wat is ze alweer veranderd hè Tineke. Niet alleen je taart is om op te eten....de kleine meid is ook een snoepje hoor.....heel lief!
    Lieve groetjes, Plony.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Enige foto's van Martine Tineke!!! Mooi wipstoeltje is dat:) Wat groeien ze snel he??!! weet er alles van onze kleindochter is alweer 5 mnd. Geniet ervan Oma):):)
    Die taart ziet er verrukkelijk uit!
    Groetjes, Cornelie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat weer superleuke foto's Tineke, en wat is het een snoepie!
    Bedankt voor je lekkere recept.

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat is het toch een schatje jullie kleindochter!
    En die taart hij klinkt heerlijk.
    Ga hem opschrijven en ook een keer maken. Je hoor er nog van;)
    Vr. Gr. Helga

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een schatje is Je kleindochter Tineke.
    Echt een lieverdje.
    Je taart lijkt me echt heerlijk.
    Heb verder een fijne zondag.

    Gr Leny Hempen

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Goh, Tineke, wat een heerlijke babyfoto's! En wat is het een schatje...lief hoor! Mooi dat alles zo goed gaat...en wat hebben jullie haar weer verwend! Heerlijk genieten, de tijd vliegt voorbij...

    Groetjes Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Tineke

    Ik zie het al helemaal voor me hoe jij staat te stralen als je in haar buurt bent of over haar praat....die lieve kleine Martine. Wat is het toch een dotje.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Och geeft niets even geen kaartjes, dit is ook puur genieten wat een lief snoetje en zo tevreden he oma....enig hoor. En tja dan je taart als toetje, heel erg.......lekker denk ik zo ;o)

    Warme groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Schitterend kado Tineke en zo te zien vind Martine het wel wat ze kijk zo tevreden.
    Mm en de taart ziet er ook heerlijk uit.


    Lieve groetjes Suze

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen